Részletek az óráról

Sokféle jógatípust megtalálsz nálunk...

Yin Yang

A Yin-Yang jóga két jóga stílust elegyít egy gyakorlásba – összehangolva a hosszabban kitartott jóga pózok előnyeit a dinamikusabb, állóképességet fejlesztő sorozatokkal.

Yin és yang taoista fogalmak; a yin sokkal befelé fordulóbb, passzívabb, hűtő hatású női minőség, míg a yang  sokkal inkább nyitott, dinamikus, melegítő hatású aktív férfi minőség.

A yin jóga egy lassúbb része a gyakorlásnak, ahol a pózokat hosszabb ideig passzívan tartjuk ki, ezzel a test mélyebb (yin) kötőszöveteire és az ízületekre gyakorolunk hatást. A yang rész ezzel ellentétben az izmokkal dolgozik és aktivizálja a véráramlást, a test erejére, állóképességére és rugalmasságára hat. A yang rész ritmusos, áramló, ismétléseket alkalmaz, mint a Vinyasa Flow.

A Yin-yang óra rendszerint a légzőgyakorlat után yin gyakorlatokkal indul, hogy megnyugtassa az idegrendszert és elcsendesítse az elmét. Ezután következik a dinamikus rész az aktív ászana-sorozatokkal és az óra utolsó harmadában ismét visszatérünk a hosszabban kitartott pózokhoz, elősegítve a meditatív állapot elérését. A yin gyakorlás könnyedebbé teszi és elmélyíti a yang gyakorlást. Megóv attól, hogy túlhajszoljuk magunkat a yang gyakorlásban, ezzel is csökkentve a sérülések veszélyét.

A taoisták úgy vélik, hogy a yin és a yang kiegészítik egymást, egyik a másik nélkül nem létezhet. Az évszakok folyamatosan változnak, a tavasz és a nyár dinamikája, aktivitása újra és újra átalakul az ősz és a tél lassú passzivitásába. Yin és yang, két változó egy ciklus ellentétes végein. Az ellentét viszonylagos és csak a kettő közötti kapcsolat révén érthető meg. A víz yin a gőzhöz képest, de yang a jéghez viszonyítva. Semmi sem teljesen yin vagy yang. A túl sok yin vagy a túl sok yang egyenlőtlenséget okoz. Együtt kell létezniük egymás mellett annak érdekében, hogy harmóniában és egyensúlyban tudjuk élni az életünket.

A cél a passzív (tamaszikus) és az aktív (radzsaszikus) energiák tiszta (szattvikus) egyensúlya.

A yin-yang gyakorlás lehetőséget ad arra, hogy valóban kiegyensúlyozott módon legyünk jelen a mozgásban és a csendben egyaránt és támogatja a fizikai és spirituális egyensúly elérését.

A yin-yang jóga gyakorlás két irányból fejti ki jótékony hatásait.

A yin rész által:

-stimulálja a meridiánokat (energiacsatornákat), amelyek egyensúlyt hoznak a test szervei között

-javítja a rugalmasságot és az ízületek mobilitását

-nyugtatja az elmét, egyensúlyt teremt a test és az elme között

-csökkenti a stresszt és a szorongást

-hat a mélyebb kötőszövetekre

-felkészíti a gyakorlót a meditációs gyakorlatra

 

A yang rész által:

-erősíti a testet és a kitartást

-javítja a rugalmasságot és a keringést

-növeli az állóképességet

-szinkronizálja a mozgást és a légzést

-eltávolítja a feszültségeket és akadályokat a testből, így lehetővé teszi a prána szabad áramlását

 

Szeretettel várunk minden kedves gyakorlót, kezdőket és tapasztaltabbakat egyaránt!

Órarend

  Kezdés Befejezés Oktató Address
csütörtök 10:00 11:30 Fehérváry Zita nagyterem
csütörtök
10:00 - 11:30 - Okt.: Fehérváry Zita - at nagyterem

Kérjük, oszd meg velünk véleményed

Információk

 Hetek száma20
 Következő: 2018-12-13
 Mikor?
csü